Vakantie op Peleponessos

  • Jansen

    Hallo,

    Ik ga mei 2010 voor het eerst naar Peleponessos. Kan iemand me tips geven wat het mooiste deel van het eiland is? (Heb nog geen tijd gehad om me er verder in te verdiepen, maar kan me voorstellen dat de natuur er erg wisselend kan zijn) We willen wel graag aan (of in de buurt van) de kust zitten.

    Ik zat zelf te denken aan westkust of het zuiden. En heeft iemand nog adressen voor een vakantiewoning voor 6 personen (en 1 hond).

    Ben nog nooit in Griekenland geweest, dus alle informatie en tips zijn welkom!

  • Ine

    Wij hebben zowel aan de westkust gezeten (Gialova) , in de oosten ter hoogte van Nafplion en in de middelste vinger.

    Het was allemaal mooi. Rond Gialova was het landschap iets lieflijker,mooie stranden. De middelste vinger en manistreek heel mooi, beetje ruig en mooie dorpen. Ook de weg tussen Kalamata en Sparti is erg mooi.

    En bij Nafplion heb je leuke dorpjes, mooie stranden, veel cultuur.

    Dus wat je ook kiest, het is overal mooi. Ik zou meerdere lokaties nemen en overal een dag of 5 blijven.

    Wij hebben nog maar een heel klein stukje gezien en willen zeker nog een keertje terug.

  • AH

    Kijk eens op deze link vvoor een mooi huis in een supermooie omgeving van Griekenland:

    http://www.onshuisingriekenland.nl/

    Succes.

  • InVo

    Het probleem met Griekenland is dat het overal mooi is!

    Je blijft terugkomen! (dus wees gewaarschuwd)

  • In@

    6 prs en 1 hond…heb je al bij Ross Holidays gekeken?

    Ik weet niet of er honden mee mogen maar ze hebben op de Pelops een aantal (grote) vakantiehuizen.

    Succes

  • Karen de Vries

    Ik denk aan de oostkust, waar je in Archaia Epidavros appartementen of een huis kunt huren. Veel van de bezienswaardigheden en mooie stadjes zijn in de buurt. Je kunt dan dagtrips maken.

    Kijk maar eens op Cultuur en accommodaties in Argolida voor wat ideeën.

    Of mail me, want ik ben zéér bekend in dit dorp.

  • John

    Wij gaan ook naar 17 mei naar Peleponessos voor 14 dagen.

    Niet voor het eerst in Griekenland maar wel hier.

    John