voor Janny

  • InVo

    Hoi Janny,

    Ik wilde je een privé bericht sturen n.a.v. je bericht op pb Griekenland, maar dat is niet mogelijk.

    kan jij mij een privé bericht sturen vanaf hier?

    Ik wil daar niet meer reageren. Blijkbaar zijn er een paar die iets tegen mij hebben :(

  • Janny

    Ingrid, ik wil je mijn email adres wel geven maar niet op het prikbord. Hoe bereik ik jou.

    Misschien kun je op dit prikbord wel iets vertellen, ik denk dat jouw ervaringen hier wel gewaardeerd wordt. Wat jij over de Peloponessos te vertellen hebt daar kunnen zoveel meer mensen van meegenieten. Ik weet dat de Libelle volgend jaar naar oa Kalamata gaat en daar was de vraag mee begonnen.

    Fijn dat jezelf een mooie vakantie hebt gehad. Zijn de jongens (zonen) nog meegeweest?

  • InVo

    Hoi Janny,

    Je zou het eventueel via Hyves kunnen proberen (Griekse taal of Griekse muziek)

    Kan jij mij een privé bericht sturen vanaf hier?

    We hebben genoten in Messinië. De weken waren zo voorbij.

    De stranden (Vromoneri, Voïdokilia, Langourvardos, Petalidi, Xrisi Ammos en nog een paar ministrandjes) zijn maar mondjesmaat bezocht, veel liever gingen we op stap. Al is augustus eigenlijk te warm hiervoor.

    Arxaia Olympia, Arxaia Messini, Methoni, Pylos, Nestor's Palace, hebben we allemaal gezien. Na Methoni hadden we even genoeg van de ‘puinhopen uit het Oude Griekenland’ en hebben we Koroni overgeslagen.

    Een dansavond in Filiatra, waar de peetzoon van mijn vriend (niet mijn vriend, maar gewoon een vriend van wie we het huis gebruikten) meedanste en waar we kennismaakten met de studievriend van wie diezelfde vriend de koumparos is.

    Met z'n tienen naar Polylimnoi (7 Grieken en 3 Hollanders). Kids voorop klimmend en klauterend naar boven naar het Mavro Limno en later weer voorop terug naar beneden over richels soms maar 15cm breed.

    De een na laaste dag mee met de familie naar hun dorp (Ano Voutena) en vandaar nog twee dorpen (Asoútena) verder over onverharde bergweggetjes. Geen idee waar dat zou liggen, maar het lag op een uur van Gargalianoi. Ze vertrokken daarnaar toe omdat die zondag het feest van de kerk gevierd werd. We mochten blijven slapen. Dat hebben we niet gedaan. We hadden daar helemaal niet opgerekend, en droegen onze zwemkleding onder onze kleding. In Asoútena (zo klein is niet eens bekend in Google Maps/Earth) staat een pension/hotelletje (zie eerdere post van mij). keurig netjes, maar zonder gasten. Asoútena is leuk voor 1-2 nachten en als je helemaal af wilt sluiten van de buitenwereld. Je waant je namelijk aan het eind van de wereld (Kalamata op ruim 1 uur en een kwartier met de auto.) De schapen lopen daar op straat en ook varkens (de hele familie) kom je in het wild tegen. We hadden het allemaal niet willen missen. Op deze plaatsen was zeker weten nog nooit een buitenlandse toerist geweest.

    Kanaal van Korinthe gezien en dus kunnen we een volgende keer gewoon doorrijden :D

    Uit eten voor een habbekrats (in Marathopoly aten we voor 21 euro met z'n drieën ieder een hoofdgerecht en gedeelde salade, brood en water) en op de terrassen zijn de prijzen ‘normaal’. (1,50 voor een frappé in Gargalianoi).

    De gehuurde auto viel tegen. Gehuurd bij 1 Rent a car, maar geleverd door Hertz en zat onder de krassen en had de nodige butsen en deuken. De veiligheidsgordel aan bestuurderskant werkte niet naar behoren (blokkeerde niet en moest ik handmatig oprollen) en de auto diende nodig uitgelijnd (boven een snelheid van 110 km/u was begon het trillen. Gelukkig kon allen tussen Athene en Tripoli v.v. deze snelheid worden bereikt.) te worden. (De door mij extra aangebrachte schade heb ik van gezegd dat deze er al zat en gelijk de andere manco's aangegeven.) Bij deze verhuurder heb ik vaker auto's gehuurd en altijd zonder problemen. Ik had dus een beter auto verwacht, zeker omdat hun partner in Athene Hertz is. Ook geen kleine op gebied van autoverhuur.

    Als we volgend jaar besluiten weer te gaan (afhankelijk van de beschikbaarheid van de woning, want dan is deze te huur. Ik had de try-out), gaan we mogelijk met de eigen auto als dat voordeliger uitpakt dan met vliegtuig en het huren van een auto. (Maar Karpathos trekt toch ook nog steeds B) )

  • Janny

    Bedankt Ingrid voor je uitvoerig verslag. Paar keer gelezen. Jij bent er dus ook nog niet uit wat je volgende reis wordt. Wij ook nog niet, voor dit jaar is de koek op.