wandelen in de streek rond kalamata

  • kiela

    Binnenkort vertrekken we voor het eerst naar de streek rond Kalamata (Peloponnesos).

    Wij wandelen graag.

    Kan je daar ter plaatse wandelkaarten kopen?

    Iemand ervaringen met wandelen in deze regio?

  • AH

    Hallo Kiela.

    Kun je aangeven wat je precies bedoeld met “de streek rond Kalamata”?

    De kant van Pilia of soms de Mani?

  • kiela

    Hallo AH

    Wij verblijven de twee laatste weken van oktober in een bergdorpje op een 20tal kilometer buiten Kalamata. We hebben wel een auto ter beschikking, dus we kunnen ons best wel verplaatsen om te wandelen….

    Heb jij info ivm mooie wandelingen in de regio (daarmee bedoel ik dat we wel bereid zijn om bv een uurtje ofzo te rijden…)

  • AH

    Hallo Kiela.

    Aan de kant van de Mani kan heel goed gewandeld worden. In de Mani (Kardamili/Stoupa/Agios Nicolaos) zijn ook wandelkaarten/boekjes te verkrijgen.

    Hoe de situatie boven Kalamata is daar heb ik eigenlijk geen idee van. Wel weet ik dat op de route richting Mystras diverse wandelroutes te vinden zijn.

    Aan deze kant (Pilia) zijn geen wandelroutes verkrijgbaar, maar je kunt hier uren en uren wandelen. Gewoon de paden op en maar blijven lopen. Het voordeel van hier is dat je de zee altijd als baken hebt. Je kunt hier niet verdwalen. En vergeet niet, een olijfveld o.i.d is meestal voor een wandelaar geen verboden terrein. Ook het gebied boven de stad Messinie (vlak) is prima te bewandelen. Zeker rond Ancient Messini.

    Succes.

  • InVo

    En Ancient Messini is het bezoeken waard!

    Eigenlijk is het mooier dan Ancient Olympia.

  • Margo en Jan

    Dat lijkt mij ook, al ben ik nog nooit in Olympia geweest. En ik heb er ook niet zo;n behoefte aan. Lijkt me erg druk daar en toeristisch helemaal uitgebuit.

  • InVo

    In het dorp Olympia zelf:

    Ja, maar de site en het museum zijn wel impossant. We bleven foto's maken!

    Drukte op de site en in het museum valt wel mee. De site is wijds. Ik was daar in augustus. Toen was het er wel erg warm. Voorjaar of najaar is beter.

    Mijn oudste zoon gaat in april 2011 met school een week naar ‘het oude Griekenland’ en ze gaan ook naar Olympia.

    Hij heeft al aangegeven dat hij dit helemaal geen straf vindt.