messinië

  • InVo

    Aankomende zomer zijn we (éénouder gezin met 2 tiernerzoons) van plan onze zomervakantie door te brengen in de buurt van Marathopoli

    Iemand tips en wetenswaardigheden om te zien en te doen (of om te laten) ?

  • Ine

    Het mooie Voikodilia Beach bij Pylos is een aanrader, toen wij er waren erg rustig, een nog onbedorven prachtig gelegen strand.

    Pylos zelf is ook leuk. En dan natuurlijk Methoni met het mooie kasteel.

    Wij zijn ook nog 1 dagje naar de mooie bergdorpen: Langadia, Dimitsana en Stemnitsa geweest.

    En daar schijnen ook ergens die prachtige kloosters te zijn, die wij helaas gemist hebben. Volgens mij weet Margot dat wel. Olympia, zal vast al wel op je lijstje staan.

  • Margo

    Wij zijn in de buurt van Stemnitsa in het Prodromouklooster geweest. Stond laatst ook in “de Kampioen” een stukje over. Vonden we heel bijzonder, alleen al hoe het daar aan de rotesen hangt. Er schijnen daar in de buurt nog meer van dat soort kloosters te zijn en je kunt er heel mooi wandelen. En daar ergens is ook nog een wel heel apart kerkje. Zie

    http://www.trekearth.com/gallery/Europe/Greece/Peloponnesus/photo9595.htm

    Wij willen daar volgend jaar ook eens naar gaan kijken. Gythio is ook leuk en het zuiden van Mani bijzonder om te zien en niet te vergeten het Kanaal van Korinthe en het, in onze ogen althans, allerleukste stadje van Griekenland tot nog toe: Nafplio! Maar ja, dat is allemaal niet echt vlak in de buurt van waar jij zit! En Koroni is leuk!

  • InVo

    Bedankt zover. Er komen vast nog wel meer reacties.

    Allemaal interessant, maar is het te doen in augustus?

    In elk geval zijn we van plan een dag naar Kalamata en Chrani te gaan. Misschien wel naar Sparti.

    De kinderen hele dagen in de auto ‘opsluiten’ lijkt mij geen goed plan, dus zwemstops moeten er zeker in zitten.

    En stranddagen zullen er ook zijn. Ik weet al dat nabij Marathopoli 4 of 5 mooie stranden zijn vanwaar je ook naar Nisi Proti kan kijken.

    Kanaal van Korinthe lijkt mij wat ver van Marathopoli / Gargaliani…..

  • Margo

    Sorry, ik dacht dat je in de buurt van Kalamata zat.

    En zelfs dan is Nafplio en Het Kanaal een aardig eindje rijden.

    Maar zoals Ine al schreef zijn misschien Olympia, Gialova, Pylos, Methoni, Koroni ,de streek rond Stemnitsa en eventueel Mani )Stoupa, Ag. Nikolas, Vathi en Githio) aan te raden.

  • Ine

    Githion is ook erg ver denk ik.

    wij hadden destijds een appartementje gehuurd in Gialova en op de website van die appartementjes staat ook wat info:

    Thanos Village

  • InVo

    Dat denk ik ook. Ik heb een zomerhuis van een vriend te leen. Het huis ligt halverwege Marathoupoli en Gargaliani midden in een olijvengaarde.

    We hebben nu al zin om er naar toe te gaan.

  • Ine

    Ja lijkt me ook heerlijk. Wij moeten nog vaak terug om alles te willen zien, het is ook zo groot en zo mooi allemaal.

    Je zult daar ook wel wat verbrande delen tegenkomen. Afgelopen zomer zijn we van Kalamata naar Kyllini gereden en hebben heel wat afgebrande bergwanden gezien. Maar gelukkig is er nog genoeg moois over.