koroni/stoupa

  • Lies

    Hallo,

    Ik zou graag willen weten wat de verschillen zijn tussen Koroni en Stoupa. Ik heb veel verschillende reacties gezien.

    de één zegt dat Koroni groter is en de ander Stoupa, dus ja, ik kom er niet uit. Hebben ze allebei smalle straatjes, leuke restaurantjes/barretjes? Waar is het strand mooier? Ben heel benieuwd!!!

    Groetjes, Lies

  • Marit

    Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Koroni. Het plaatsje heeft veel meer sfeer, kleine smalle straatjes, een prachtige burcht. Ook beschikt het over een leuke boulevard met terrasjes. Stoupa heeft overigens ook een boulevard maar ik vind dat de sfeer er veel minder is. Beide plaatsen hebben een mooi strand. Mocht je er met de auto op uit willen trekken dat zijn Methoni, Olympia, Pylos, Mystras en Kalamata gemakkelijker te bereiken. De weg van Koroni naar Kalamata rijdt veel “sneller” dan van Stoupa naar Kalamata. Minder bochten. Vanuit Stoupa zijn de Dyros Caves en b.v. Monemvasia sneller te bereiken. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Succes met je keuze.

  • Ine

    Ik zou 1 week in Stoupa gaan en 1 week in Koroni. Heb je van alletwee de voor en nadelen.

    Ik vond de omgeving van Stoupa mooier, maar qua plaatsjes Koroni pittoresker.