Waarom Peloponessos?

  • Janny

    Wat is er zo bijzonder aan Peleponessos, vergeleken met de eilanden. Ben er nog nooit geweest.

  • Margo en Jan

    Het is een groot gebied en heeft heel veel te bieden als je er van houdt om wat te ondernemen. Als je niet van plan bent om er met een auto (of bus) op uit te trekken, kun je misschien beter naar een kleiner eiland gaan, al zijn er ook mooe stranden. Wat het allemaal te bieden heeft? Het is er (m.u.v. bijvoorbeeld Olympia) niet druk met toeristen. Mooie stranden, leukje dorpjes, prachtige afwisselende natuur, Monemvassia, Mystras Nafplio, Epidavros, Korinthe, het kanaal van Korinthe en Kalavrytas zijn zeker de moete waard. Je kunt er met de boot naar de Saronsche eilanden of naar Kythira en je kunt er vandaan makkelijk in Athene komen.

  • InVo

    Omdat we na 20 jaar eilanden een keer naar het ‘vaste land’ willen, zonder onder de voet te worden gelopen.

    Deze mogelijkheid werd mij in december 2007 in de schoot geworpen.

    In april ben ik daar 2 dagen geweest en volgende maand gaan we voor 16 dagen.

    Locatie: West Messinië, ongeveer ter hoogte van Proti, zo'n 70 kilometer vanaf Kalamata.

  • Janny

    Ingrid, ik weet dat je een Griekenland fan bent en er ook heel veel van weet. Zou je er willen wonen?

  • InVo

    Nee, dat zou ik niet willen. Tot een jaar of 2-3 terug wel, maar inmiddels weet ik dat ik in Nederland hoor.

    Het is fijn om er naar toe te gaan, maar ook altijd weer fijn om in Nederland terug te komen.

  • Marieke

    Hallo

    In Juni zijn wij voor de eerste keer naar de Peloponessos geweest nadat we alleen maar de kleinere eilanden hebben bezocht in voorafgaande vakantie's.

    We vonden het er geweldig en gaan zeer zeker de volgende keer er weer naar toe. Lekker rustig,aardige mensen,heerlijk gegeten en er is behoorlijk veel te ondernemen en te zien. Voor september hadden we al geboekt dus zal het voor ons volgend voorjaar vast weer de Peloponessos worden.

    Groet Marieke.

  • Janny

    Zijn er ook bijzondere plaatsen die bij jullie de voorkeur hebben?

    We hebben verschillende eilanden gehad, maar volgend jaar dus Peloponessos. ;)

  • Marielle

    Hallo Janny,

    Wij wonen naar volle tevredenheid in Griekenland en zijn er inmiddels achter dat elk gebied in Griekenland iets moois te bieden heeft. Als gezin hebben we veel eilanden bezocht maar ook het vaste land heeft zijn charmes. Peloponessos, we hebben er flink mogen rondreizen en zijn in alle provincies geweest: Argolida, Arkadia, Ahaia,Ilia,Korinthos,Lakonia,en Messinia. Al deze provincies zijn het waard om te bezoeken. We hebben natuurlijk ook alle Archeologisch plekken bezocht zoals Olympia, Nestors Palace, Delphi, Epidavros etc. Maar het allerleukste vonden we toch om de kleine bergdorpen in te trekken en te genieten van alle rust en schoonheid!

  • Margo en Jan

    Nafplio!

  • Karen de Vries

    Ook ik ben verknocht aan de Peloponnesos en woon er de helft van het jaar. Het is een groene streek door de pijnbomen, sinaasappelboomgaarden en olijfbomen. Mooie bergen met fantastische uitzichten op de vlaktes met fruitbomen. Kleine bergdorpjes en vissersplaatjes. Eilanden rondom en veel bezienswaardigheden. Er is geen massatoerisme, dus op veel plaatsen heel rustig. Wel Grieks toerisme en buitenlandse rondreizigers en cultuurzoekers. Ik hou van de Griekse cultuur, die je op de pelopos nog overal aantreft. De gastvrijheid, het boerenleven, het langzame leven.

    Welke plek? Ik zeg Epidavros, Hydra, Nemea, Selianitika, Diakofto, en Arkadia.

    Kijk maar eens op www.argolida.nl voor meer info over deze provincie.