Hoe lang duurt het voordat een walnotenboom bloeit/vrucht draagt?

We hebben er een vlak voor ons huis staan die nu drie jaar na het planten amper 2 meter hoog is en verder weinig tot niks doet, alleen bladeren dragen...

Ik heb hem ooit eens aangeschaft en geplant omdat iemand zei dat je er sowieso al heel mooie bloesems van zou krijgen. Dus de walnoten nog daargelaten zou ik wel eens willen weten hoelang dit nog kan gaan duren?

Heb zelf wel proberen te zoeken, maar net als met zoveel vindt ik steeds verschillende antwoorden...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil dus het liefst antwoorden uit eigen ervaring...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
49.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eenmaal walnoten heb, geef dan een seintje, kom ze graag ophalen, zodat ik er een speciale likeur van kan maken.
+1

Het beste antwoord

Gezaaide walnoten doen er wel 15 jaar over om een nootje te geven, voor de bloemen hoef je het echt niet te doen!
Er zitten mannelijke en vrouwelijke bloemen aan.
De mannelijke zijn hangende katjes.
De vrouwelijke, moet je zoeken, zo klein en zo lelijk!
3 bij elkaar hebben de groote van de nagel van je pink en ze hebben geen kleur, het is meer een klein kwastje met korte haartjes.
Veel notenbomen op stam zijn geënt, daarbij heeft de kweker vruchtbare takjes boven uit een boom gehaald en die geënt op een stam van een gezaaide walnoot.
Dit zijn langzaam groeiende walnootbomen!
Gezaaide groeien erg snel.
Heb je drie jaar geleden een veredelde walnoot gekocht, dan kan je binnen enkele jaren walnoten rapen, echter, de mannelijke bloemen (katjes) willen wel eens niet tegelijk bloeien met de vrouwtjes ( kwastjes).
Er is dan geen bevruchting en dus geen noten!
Stuifmeel van andere walnoten uit de buurt, moeten dan voor de bevruchting zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een walnotenboom geeft na 15 tot 20 jaar vruchten. Er zijn echter bomen in de handel die gemanupuleerd zijn. Die geven al na een jaar of 3, 4 noten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan jaren en jaren duren tot wel 10 a20 jaar duren.
Bij ons in de buurt had men vroeger een gezegde.
Boompje groot,, potertje dood,en dat gelde speciaal voor de walnoot booom.
Ze groeien ontzettend langzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel 10 jaar duren voor dat de walnootboom de eerste bloemen krijgt. Dus het duurt nog wel even voordat je vruchten kunt verwachten.De eerste jaren groeit de boom zeer langzaam, de wortels hebben veel tijd nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen.
Veredelde rassen kunnen naar 3á 4jaar vruchten dragen.
Veredelde bomen van 2 jaar en 1.80 hoog zijn het beste om aan te planten het wortelstelstel is dan 3 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze buren hebben er 3 en die gaven na 10 á 15 jaren vruchten.
Ik heb een kleintje van vorig jaar van hu en die is nu ca. 20cm. hoog dus ik moet nog heel veel geduld hebben. Geeft niet want als er eindelijk noten aanzitten worden de meesten opgegeten door de eekhoorns uit het bos achter onze tuin.
De hoogte van die bij de buren zal een meter of 5 á 6 zijn.